donderdag 14 november 2013

Lady Gaga doet haar beklag over 'te perfecte' coverfoto

Toen Lady Gaga haar award in ontvangst mocht nemen tijdens de jaarlijkse Women of the Year-ceremonie van Glamour magazine, deed ze haar beklag over de coverfoto die de decembereditie van het blad siert. 'Mijn huid ziet er veel te perfect uit, mijn haar lijkt te zacht. Zo zie ik er nooit uit als ik opsta', zei Gaga.

De excentrieke zangeres nam de tijd om duidelijk te maken dat dergelijke gladgestreken foto's 'schadelijk' zijn voor lezers. Ze richtte zich op de jonge mensen in de zaal en spoorde hen aan te vechten tegen alles wat hen het gevoel geeft dat ze niet mooi zijn. Voor de magazines zelf had ze de volgende boodschap:

'Het is goed om te schrijven over veranderingen in je magazine, maar ik wil die evolutie ook zien op de covers. Het is pas wanneer die veranderen, dat ook de cultuur verandert.'

Haar betoog wordt gezien als een gewaagde zet, zeker omdat ze zich richt op het magazine dat haar bekroonde met een award. Toch is er ook waardering voor haar boodschap.


Dikgedrukt: AD.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten