woensdag 16 oktober 2013

Dj Hardwell wil jonge dj's inspireren

Dj Hardwell vindt het maar wat spannend dat donderdag tijdens het Amsterdam Dance Event de documentaire I Am Hardwell over zijn leven als internationale top-dj in Tuschinski in première gaat. 'Ik heb voor het eerst van mijn leven een pak gekocht', vertelt hij aan het AD.
De documentaire is eigenlijk toevallig tot stand gekomen. Robbert van de Corput, zoals de dj eigenlijk heet, vroeg filmmaker Robin Piree in 2010 om hem een avond te volgen. Dat werd uiteindelijk drie jaar en dat leidde tot 1100 uur beeldmateriaal. Het is volgens de dj een eerlijk verhaal geworden. 'Op sprookjes zit niemand te wachten. De documentaire laat de harde werkelijkheid zien. Met alle ups en downs van Robbert en Hardwell.'

Volgens Robbert (25) waren zijn vrienden, die al een stukje van de film hebben gezien, behoorlijk verbaasd. 'Ze zagen dingen die ze nog nooit eerder hadden gezien van mij. Ik zei 3 jaar geleden: ik ga jullie een tijd niet zien, ik zal veel weg zijn, maar ik moet dit doen. Ze hoorden wel verhalen over wat ik meemaakte, maar om het te zien, daar waren ze erg van onder de indruk.'

Hardwell hoopt dat hij met zijn documentaire jonge dj's kan inspireren. 'Toen ik jong was, werd ik geïnspireerd door Tiësto en Armin van Buuren. Ik hoop jongens die nu 13 zijn net zo te inspireren.' Zaterdagavond wordt tijdens het ADE de DJ Mag Top 100 bekendgemaakt, dat is de ranglijst van beste dj's ter wereld. Armin van Buuren en Tiësto vullen nu nog de eerst en tweede plek. Hardwell staat op de zesde positie, maar er gaan geruchten dat hij de nieuwe nummer een is. 'Dan moet ik mijn helden verslaan. Dat zou bizar zijn. Met hen vergeleken worden, is al heel gek.'


Dikgedrukt: AD.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten